Thursday, October 1, 2015

Stiven King - Gospodin Mercedes

Autor: Stiven King
Izdavač: VULKAN IZDAVAŠTVO
ISBN: 9788610012736
Godina izdanja: 2014
Format: 14,5x20,5
Broj strana: 328
Povez: Tvrd
Pismo: Latinica

Opis:

Budite spremni za nezapamćeni rat dobra i zla... U sudbonosnoj trci s vremenom, tri nesvakidašnja heroja pokušaće da zaustave zlo koje svom silinom juri na ljudske živote. Opsednut ubijanjem, lišen savesti i na ivici razuma, on je uvek jedan korak ispred svojih progonitelja... U gradiću ophrvanom nevoljama, u hladno praskozorje, stotine ljudi čeka u vijugavom redu pred vratima sajma zapošljavanja. Trpe hladnoću i umor pritisnuti očajanjem. Odjednom, pred njih iskrsavaju blistavi farovi mercedesa, a automobil se zaleće pravo na unezverenu masu. Za bekstvo je već prekasno. Ubica gazi ljude, vraća se unazad i ponovo juriša na njih. A onda u gustoj magli nestaje sa krvavog poprišta. Jedini trag ka zločincu je misteriozna klovnovska maska pronađena na sedištu suvozača. Na drugom kraju grada, mesecima kasnije, penzionisanog detektiva Bila Hodžiza progoni nerešeni zločin iz prošlosti. Kada pismo ubice iz mercedesa dospe do njegovih ruku, Bil shvata da zlikovac sprema novi napad, još stravičniji od prethodnog. Dok sat otkucava, zahuktava se sve zamršenija igra mačke i miša, a Bil sa svoja dva neočekivana saveznika daje sve od sebe da razreši zagonetku i spreči katastrofu... Iz pera majstora napetosti stiže priča od koje se ledi krv u žilama.


Recenzija:


Ja nisam ljubitelj ničega što ima veze s hororom. Ovo je jedna od malobrojnih Stivenovih knjiga koja ne pripada tom žanru, mada moram priznati da ipak nije bila moj prvi izbor. " Groblje kućnih ljubimaca  " je bila ona koju sam želela prvu da pročitam, međutim kroz razgovor sa dugima sam saznala da je to možda i najstrašnija knjiga ovog autora. Tako da sam na kraju završila kupujući ovu knjigu.
Ne mogu reći da sam se u nekom trenutku zbog takve odluke i pokajala.

Priča je, možda samo za mene, nesvakidašnja. Pisanje u trećem licu je ono što mi ja zaista prijalo, jer se lakše objektivno sagleda cela radnja. Stiven nam osim Bilijeve to jest perspektive penzionisanog detektiva daje i perspektivu takozvanog '' Mercedes Ubice " .

Priča počinje kada Mercedes Ubica ukradenim mercedesom gazi preko gomile okupljenih ljudi. Potom, nakon što detektiv Bili dobije pismo od ubice, počinje njihova takozvana " igra mačke i miša ". Ubrzo nakon toga, autor nas kroz perspektivu ubice, upoznaje i sa njegovom pozadinom, kao na primer : njegovo mentalno stanje i šta ga je nagnalo da uradi tako nešto.
Tako nešto me je možda i najviše iznenadilo u ovoj, i svakako zainteresovalo za ostale Stivenove knjige. Način na koji on opisuje mentalno stanje svake osobe, čini da vi dobijete punu sliku svakog od likova. Zaista neverovatno!


Iako sam čula dosta kritika, od ljudi koji su čitali knjigu i na engleskom, da njen prevod i nije baš najbolji i da je izdavačka kuća mogla više truda da uloži u tačan prevod, ja nemam zamerki što se toga tiče. Knjigu nisam čitala na engleskom tako da i nisam kompetentna da tako nešto komentarišem.

Što se tiče ostaljih delova knjige, nadam se da će ova, ili pak neka druga izdavačka kuća, odlučiti da ih prevede uskoro.


Moja ocena za ovu knjigu je:
★★★★½

Pogledajte dostupnost knjige Gospodin Mercedes - Stiven King u knjižarama:
http://knjige.pravac.com/knjizara/gospodin-mercedes-stiven-king-43579/

No comments:

Post a Comment