Saturday, September 26, 2015

Moja preporuka #1

Ovo je prvi post ovakve prirode, i malo je reći da sam uzbuđena zbog počinjanja ovakvog serijala na svom blogu.
Planirala sam da barem jednom u mesec dana ili pak dva meseca radim ovaj tip posta, gde bih vam preporučivala neke od knjiga koje sam ja pročitala i u kojima sam zaista uživala.
Uz knjige ću pisati opis koji možete pročitati na poleđini knjige i uvek će u ovakvom vrstu posta biti po tri preporuke.

Pa da počnemo:

Prva je jedna od moje dve omiljene knjige, a to je:

Slika Dorijana Greja - Oskar Vajld

London, krajem XIX veka. U jednom umetničkom studiju, zanosni i bogati Dorijan Grej pozira slikaru Bazilu. San o posedovanju portreta koji će stariti umesto njega i prihvatiti tragove vremena na njegovom anđeoskom licu postaće za Dorijana paradoksalna, zastrašujuća stvarnost. Ali neće samo belezi starosti preći na sliku ovog lepog mladića, već i sramni poroci njegove duše: duše pune oholosti, iskvarene i dekadentne, zarobljene u ponoru izopačenosti i cinizma, neobuzdane pohlepe i želje za uživanjem svake vrste. Iz unapred izgubljene borbe za večnu mladost, Dorijan će izaći poražen, kao rob apsurdne želje da poistoveti umetnost sa životom.

Možda i niste veliki ljubitelj klasika, ali vam svakako preporučujem ovaj. Mislim da je ovo i prvi koji sam ja pročitala, a danas mi je to omiljeni žanr.
Neverovatna priča koja će vas zasigurno ostaviti bez daha i pokazati kakav uticaj društvo može imati na pojedinca.

Druga je ujedno i moja druga omiljena knjiga.

Hobit - Dž. R. R. Tolkin

Kad Bilbo ponovo proviri s ulaza, učini mu se da Smaug stvarno spava dubokim snom, skoro mrtav i ugašen, a hrkanje mu je zvučalo kao slabašno šištanje pare. Upravo se spremao da uđe, kad iznenada spazi tanak i prodoran zrak crvenila ispod spuštenog kapka Smaugovog levog oka. Samo se pretvarao da spava! Motrio je na ulaz... Bilbo Bagins, koga su čarobnjak Gandalf i družina patuljaka odvukli od udobnog,ležernog života u hobitskoj rupi, našao se usred avanture čiji je cilj otimanje blaga koje je skupio Smaug Veličanstveni, veoma velik i opasan zmaj. Bilbo– prilično nevoljno, doduše – prihvata ulogu u tom pohodu, i iznenađuje čak i sebe snalažljivošću i provalničkom veštinom!

Ova knjiga predstavlja uvod u svet iz triologije " Gospodar Prstenova " , međutim to ne znači da posle ove knjige morate pročitati ostale knjige. Ja lično nisam pročitala " Gospodara Prstenova " ( ali već duže vree planiram da počnem sa čitanjem ) i to me nikako nije navelo da se osećam kao da nemam potpunu sliku o delu, ni u jednom trenutku se nisam osećala kao da mi neki deo nedostaje. Ono što želim da kažem je da je ova knjiga odlična i da se može posmatrati kao sopstvena celina. Svakako moje najtoplije preporuke...

i treća..

Hari Poter i kamen mudrosti - Dž. K. Rouling

Ostavljen kao beba na pragu kuće u Šimširovoj ulici broj 4, Hari Poter odrasta u ostavi ispod stepeništa, kao meta stalnih maltretiranja tetke, teče i njihovog Dadlija. Ali kada sove počnu da opsedaju njihov dom, noseći na njega adresirana pisma, život mu se iz korena menja. Od poludžina Hagrida saznaje za svoje čarobnjačko nasleđe i magijski svet skriven iza kulisa svakidašnjice, poput perona devet i tri četvrtine, početne stanice čarobnog voza koji Harija void do Hogvortsa, škole za veštičarenje i čarobnjaštvo, srca sveta magije!

Okej, za ovu ću morati malo da slažem. Znam da sam u opisu rekla da ću pisati o knjigama koje sam pročitala, a ovu nisam. Tačnije filmove već napamet znam, a knjigu, konkretno ovu, sam počela da čitam pre par dana.
Mislim da je suvišno da i ja hvalim ovu knjigu, pošto i ovako ljudi ne prestaju da pričaju o njoj. Premda moram reći da kako se približavam kraju sve ih više razumem.

Ako ste pročitali neku od ovih knjiga ili pak sve, pišite mi vaša mišljenja u komentarima. I još jedno pitanje..
Šta vi mislite u koju biste od 4 moguće kuće, vi pripali?

Ja mislim da bi ja bila u Rejvenko :)

I ako vam se sviđa ova vrsta posta napišite mi u komentarima, da bih znala da li želite da nastavih da ih radim.

No comments:

Post a Comment